Bloemkoolrösti




Dit recept kreeg ik van een collega van mij. Ik heb het iets aangepast. 

Het smaakt heerlijk en is een goede vervanging voor de aardappel rösti. 

Ingrediënten:

1 zakje  geraspt bloemkool (of rasp de bloemkool zelf)
250 gram prei ringen 
6 eieren
100 gram kaas geraspt
Peper
Zout
Kerriepoeder
Paprikapoeder

Je kunt de hoeveelheden naargelang en smaak aanpassen. 



Meng alle ingrediënten door elkaar. 
En zet alvast de olie op het vuur. 

Bak de rösti in ruim olie. Ik gebruik hiervoor mijn ring en vul hem met een schepje mengsel. Hierdoor loopt het niet uit. Let op!! de ring wordt heet dus met een tang werken. 

Zodra de rösti aan een kant gebakken is, voorzichtig omdraaien zodat de andere kant gebakken kan worden. 

Eenmaal klaar leg je de rösti op een keukenpapier om het overtollige vet te absorberen. 




Eet smakelijk.....




Reacties