zaterdag 21 mei 2016

Zalm met avocado timbaaltje



Vandaag maak ik een timbaaltje van verse zalm en avocado. Lekker snel en gezond. 

Hiervoor heb je nodig: 

Zalm
Avocado
Zout en peper
Sesamolie
Ketjap (zoute)
Citroen
Peterselie of koriander toefje
Ronde ring om op te maken



Snij de zalm in kleine blokjes. Hierdoor krijg je een zalmtartaar. 
Marineer de zalm met sesamolie en ketjap. Evt wat zout maar niet teveel de ketjap is immers al zout. 
Zet even opzij zodat alles intrekt. 



Prak de avocado in een kommetje met wat zout peper en citroen. 



Nu ga je het bord opmaken. 

Leg de ring op het bord en doe daar de zalm in. Duw alles goed aan. Doe hierop de avocado. Ook dit duw je goed aan. 



Trek langzaam de ring van je bord en leg op het timbaaltje wat peterselie of koriander. 



Eet smakelijk 

vrijdag 20 mei 2016

Bulgursalade my style


Voor mijn bulgursalade gebruik ik:


Tomaten
Komkommer 
Ui
Verse selderij
Verse koriander
Zout
Bulgur
Kikkererwten
Citroen
Olijfolie
Feta kaas


De hoeveelheden variëren naar eigen smaak en afhankelijk van hoeveel salade je wilt maken

De bulgur weken met kokend water totdat het gaar is. Gebruik je verse kikkererwten dan moeten deze een nachtje weken in ruim water en daarna een half uur koken of in iedergeval tot ze zacht zijn.. een blikje kikkererwten is ook prima. 

Snij alles in kleine stukjes en doe het in een kom. Voeg de bulgur en kikkererwten er aan toe meng alles goed door elkaar. Olijfolie en de citroensap over de salade sprenkelen en naar smaak wat zout. Als laatste doe je er gekruimelde feta overheen. 

Dit is een heerlijke en gezonde salade. 

Oh ja ben je geen liefhebber van koriander... Dan kan je deze vervangen door munt of zoals ik ook wel eens doe... Gewoon allebei :-)