Macaroni uit de oven

Macaroni uit de oven. De eerste keer dat ik dit gegeten heb was bij mijn schoonmoeder thuis. Ik wist tot die eerste keer niet dat het bestond. Voor mij was macaroni een Italiaanse pasta die je met tomatensaus of carbonara saus at.

Macaroni uit de oven is nu een gerecht die ik vaak maak als ik iets makkelijks, snel en lekker wil eten. En bij mij thuis zijn we er gek op.

Vandaag is het zo'n dag dus hier volgt het recept:

Ingrediënten:

Macaroni (het liefst dikke pijp macaroni )
4 eieren
geraspte kaas
dikke plak ham of blikje smack
beetje melk
zout,peper,nootmuskaat
paneermeel
boter






De macaroni die ik gebruik is afkomstig van de Konmar het is eigenlijk dikke
spaghetti. Andere pasta is natuurlijk ook mogelijk


Kook de pasta in een pan met ruim water en wat zout


Klop de eieren los doe er een scheutje melk bij de zout,peper en nootmuskaat

Doe de macaroni bij het ei mengsel en doe de geraspte kaas en ham blokjes erbij
roer dit goed door elkaar
Doe alles in een schaal die ingevet is met wat boter, bovenop doe je het paneermeel
en een beetje boter
Doe de schaal in voorverwarmde oven (200gr) en bak  het  in ca. 40 min gaar.
Als alles knapperig is controleer je of het van binnen gestold is dmv het inprikken met een sateprikker
... erg lekker met een sambal sausje of wat tomatenketchup of welke
andere saus dan ook.


Reacties